نام تجاری یا برند تنها یک کلمه‌ی معمولی نیست که به عنوان اسم برای محصولات مختلف به کار می‌رود؛ بلکه دنیایی از معانی و مفاهیم در آن نهفته است که از طریق آن‌ها به افراد مختلف ذهنیت می‌بخشد. به همین سبب بسیاری از افراد قبل از اینکه محصولات مرتبط با یک برند را خریداری کنند، به جستجو درباره‌ی سابقه‌ی آن برند از طریق اینترنت و یا از افراد باتجربه می‌پردازند. برندهای معتبر جهان خود را از طریق ویژگی‌های برجسته‌ی محصولاتشان نظیر کیفیت، تنوع، طراحی و... به مردم دنیا معرفی می‌کنند؛ به گونه‌ای که با نام بردن برخی از برندها بلافاصله محصولات آن‌ها و یا عبارات مرتبط برای توصیف آن محصولات به ذهن افراد متبادر می‌شود. برند puma نیز یکی از برندهای معتبر جهان است که نزد همه‌ی کشورها شناخته شده است و می‌توان گفت که پوما یکی از بهترین برندهای تولیدکننده‌ی تجهیزات ورزشی در جهان است. در این مقاله قصد داریم نگاهی به این برند داشته باشیم و درباره‌ی محصولات و فعالیت‌های این شرکت توضیحاتی را ارائه دهیم.

پوما فعالیت خود را چگونه آغاز کرد؟

پوما به عنوان بهترین برند اسپرت، اولین بار فعالیت خود را با ساخت کفش ورزشی آغاز کرد. رودلف داسلر و آدولف داسلر دو برادر بودند که در سال 1924 تصمیم به احداث یک کمپانی تولید کفش ورزشی گرفتند. این کمپانی توانست اولین موفقیت بزرگ خود را در المپیک زمستانی سال 1928به دست آورد؛ زیرا ورزشکاران آلمانی و برخی از ورزشکاران سایر کشورها محصولات این شرکت را خریداری کردند و به خاطر موفقیت‌ها و مدال‌هایی که بدست آوردند، باعث مطرح شدن این شرکت شدند. یکی از قهرمانان این دوره‌ی المپیک «جسی اونز» دونده‌ی معروف آمریکایی بود که با کفش‌های این کمپانی توانست برنده‌ی چهار مدال طلا شود. البته در آن زمان هنوز برند «پوما» خلق نشده بود و این شرکت با عنوان کمپانی تولید کفش برادران داسلر در شهر «هرتسوگن آوراخ» آلمان فعالیت می‌کرد. در پایان دهه‌ی 40 یک مشاجره‌ی خانوادگی سبب شد تا بین این دو برادر اختلافاتی به وجود آید؛ اختلافی که شراکتشان را به هم زد و آن‌ها را به دو رقیب سرسخت تبدیل کرد! آدولف تصمیم گرفت برند «آدیداس» را به وجود آورد و رودلف نیز برحسب نامش برند «رودا» را خلق کرد؛ اما پس از مدتی متوجه شد که رودا تلفظ مشکلی دارد و احتمالا نتواند به خوبی بر سر زبان‌ها بچرخد؛ بنابراین کلمه‌ی «پوما» را به عنوان نام جدید انتخاب کرد که نام یکی از نژادهای یوزپلنگ بوده و به سرعت بسیار بالا مشهور است. از اینجا بود که فعالیت کمپانی پوما به طور رسمی آغاز شد.

معرفی کالکشن پوما

پوما همکار حرفه‌ای‌ها

پوما، بهترین برند تولید محصولات ورزشی در حال حاضر با بسیاری از شرکت‌های مطرح اتومبیل‌سازی همکاری داشته و برای آن‌ها محصولات مرتبط را تولید می‌کند. برخی برندهای بزرگ صنعت تولید موتورسیکلت و خودرو در جهان مانند فراری، دوکاتی و مرسدس بنز برای برگزاری مسابقات اتومبیل‌رانی حرفه‌ای، اجرای پروژه‌های تولید کفش و سایر تجهیزات حرفه‌ای را به پوما واگذار کرده‌اند و طراحی کالکشن‌های اسپرت را به این برند سپرده‌اند. به همین سبب برند پوما را بهترین برند اسپرت نیز لقب داده اند، زیرا هر چیزی را که ورزشکاران حرفه‌ای در رشته‌های مختلف به آن نیاز دارند، برایشان فراهم آورده است. انواع مدل‌های پوشاک و کفش‌های ورزشی پوما در قالب‌های کلاسیک و مدرن، متناسب با خودروهای حرفه‌ای طراحی شده‌اند که از نمونه‌ی آن‌ها می‌توان به کالکشن محصولاتی با نام PUMA MERCEDES-BENZ اشاره کرد. همچنین پوما علاوه بر همکاری با شرکت‌های بزرگ، به حمایت از ستاره‌های مطرح جهان از جمله یوسین بولت (سریع‌ترین دونده‌ی جهان) و مارادونا و پله پرداخته است و می‌توان گفت که اکثر قهرمانان حرفه‌ای دنیا از محصولات پوما استفاده می‌کنند.  

پوما که در حال حاضر بهترین برند اسپرت در جهان محسوب می‌شود، علاوه بر تولید مدل‌های جدید محصولات به ارزش‌های سنتی خود نیز وفادار مانده و برخی از محصولات خود را در قالب کلاسیک تولید می‌کند.

 راز موفقیت پوما در چیست؟

فرقی ندارد شما به کدام قشر تعلق داشته باشید؛ پوما بهترین برندی است که می‌توانید، محصولاتش را متناسب با سلیقه‌ی دلخواه خود انتخاب کنید. پوما که در حال حاضر یکی از بهترین برند های اسپرت در جهان محسوب می‌شود، علاوه بر تولید مدل‌های جدید محصولات، به ارزش‌های سنتی خود نیز وفادار مانده و برخی از محصولات خود را در قالب کلاسیک تولید می‌کند. در حال حاضر معروف‌ترین طراحان برند لباس در دنیا در شرکت پوما مشغول به کار هستند و کار برنامه‌ریزی پروژه‌های طراحی محصول را به همراه توانمندترین تیم‌ها انجام می‌دهند. شعار این برند faster for ever یا «سریع تر برای همیشه» است و این موضوع را نماد یوزپلنگی که به عنوان برند انتخاب شده، به خوبی انتقال می‌دهد. پوما با درپیش گرفتن استراتژی‌هایی مانند بهبود کیفیت تولید و ارتقای کیفیت توزیع برای دستیابی به جایگاه برند اول جهان زحمات زیادی کشیده است، به همین منظور سعی کرده است وسعت بازار خود را از طریق سرمایه‌گذاری‌های مختلف افزایش دهد.کمپین‌های بزرگ تبلیغاتی که شرکت پوما در اینترنت و شبکه‌های اجتماعی راه‌اندازی کرده است توانسته موفقیت آن را بیش از پیش تثبیت کند. برای نمونه می‌توان به کمپینی تحت عنوان آخرین سلطان پوشاک و کفش فوتبال اشاره کرد که در آن از کاربران فیس‌بوک خواسته شده بود تا عکس‌های خود را مرتبط با محصولات ورزشی پوما با دیگران به اشتراک بگذارند. همچنین در این کمپین این فرصت برای کاربران خلاق فراهم شده بود تا ایده‌های خود را درباره‌ی محصولات مختلف با پوما و سایر کاربران به اشتراک بگذارند. این کمپین‌ها توانسته‌اند زمینه آشنایی هرچه بیشتر نسل‌های جدید را با این برند قدیمی و معتبر جهان فراهم آورد.