بی‌بی مگ

سیستم ترمز بنز و بی ام و چگونه عمل می‌کند؟

5 ماه پیش

ترمز و سیستم ترمز بنز و بی ام و جزو مهم‌ترین اجزای ماشین می‌باشند و در حالت کلی بخشی از سیستم امنیتی خودرو محسوب می‌شوند. ترمز‌ها در گذشته با استفاده از اصطکاک خشک عمل می‌کردند ولی با ظهور ترمز‌های هیدرولیک با استفاده از روغن ترمز ماشین و دیسک و لنت ترمز این تکنولوژی به طور کامل دگرگون شد و در این مقاله به سیستم و تکنولوژی به کار گرفته شده در مرسدس بنز و بی‌ ام و خواهیم پرداخت.

یکی از واژه‌هایی که در توصیف ویژگی‌های خودروهای تولیدی کمپانی BMW به کار می‌رود Category یا دسته‌بندی است. هرکدام از ماشین‌هایی که در این شرکت تولید می‌شود با توجه به امکاناتی که دارد، در یکی از این دسته‌بندی‌ها قرار داده می‌شود. Category یا دسته‌بندی در اصل اصطلاح بازاریابی خودرو است که در یک واژه مجموعه‌ای از ویژگی‌ها را شرح می‌دهد. به ‌این ‌ترتیب وقتی در توصیف یکی از ماشین‌های بی ‌ام ‌و می‌شنویم که در گروه Luxury یا XDrive است، ناخودآگاه بخشی از امکانات آن را می‌توانیم حدس زده و تصور کنیم.

  •   و سیستم ترمز بنز و بی ام و BMW XDrive

    BMW XDrive

یکی از مواردی که بسیار روی کیفیت رانندگی و احساس آسایش راننده و سرنشینان یک خودرو تأثیر می‌گذارد، کیفیت جاده و میزان پیچ‌وخم و فراز‌ونشیب‌های آن است اما وقتی خودرویی که سوار شده باشید یک BMW XDrive باشد دیگر تقریباً هیچ موردی روی کیفیت رانندگی شما اثر نمی‌گذارد. در حقیقت خودروهای XDrive تولید بی ‌ام ‌و ، تأثیر شرایط آب‌و هوایی یا جاده‌ای را روی نوع رانندگی به صفر می‌رسانند.

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های ماشین‌های XDrive سیستم هوشمند درایو تمام چرخ‌ها است. BMW XDrive یک سیستم دینامیکی است که اکنون تبدیل به یک استاندارد در خودروهای تولیدی این کمپانی شده است. ویژگی اصلی این گروه از ماشین‌ها قابلیت چرخش ناحیه‌ای در سطوح مختلف است.

  •  BMW XDrive فقط یک دستگاه کشش آب‌وهوا نیست

 XDrive در مورد سیستم ترمز بنز و بی ام و می توانیم این را بگوییم که در بی ام و  خود را از دیگر سیستم‌های چهارچرخ با استفاده از مزایای عملکرد مشخص برای راننده جدا می‌کند و این اتفاق به دلیل تعویض دنده‌عقب و توانایی انتقال گشتاور لحظه‌ای رخ می‌دهد. اما به‌جز مورد فوق که مهم‌ترین امکان ویژگی دسته‌بندی خودروهای XDrive است، 5 نکته‌ی زیر نیز در خصوص ویژگی‌ها و امکانات این خودروها وجود دارد که شامل موارد زیر می‌شود:

  1. XDrive منتظر ورود اطلاعات از سوی راننده در مورد جاده نمی‌ماند. این خود سیستم XDrive  و سنسورهای این نوع خودروها است که شرایط جاده را کنترل کرده و خود را با تمام ویژگی‌های موجود در آن وفق می‌دهد.
  2. XDrive می‌تواند شرایط جاده را بین 1 تا 10 ثانیه‌ی آغاز حرکت تشخیص داده و نوع حرکت خود را با آن هماهنگ کند.
  3. فرقی نمی‌کند جاده خیس باشد یا خشک. BMW XDrive علاوه برآسایش و لذت رانندگی به راننده احساس امنیت و اعتمادبه‌نفس می‌دهد.
  4. بیشتر مدل‌های سدان Sedan کمپانی BMW مجهز به سیستم XDrive هستند. از مدل‌های دینامیک BMW 3 Series تا مدل‌های لوکس BMW 7 Series.
  5. تمام مدل‌های متمایز ورزشی که به آن‌ها Sport Activity Vehicle یا SAV گفته می‌شود، مجهز به سیستم XDrive هستند.
  •     و سیستم ترمز بنز و بی ام و BMW Individual

BMW Individual

اگر شما برای ماشینی که سوار می‌شوید به دنبال یک رنگ خیلی ویژه، مواد منحصربه‌فرد یا سایر جزئیات خاص خودتان هستید، به‌راحتی می‌توانید سفارش خود را برای BMW تشریح کرده و منتظر بمانید تا آن‌ها یک BMW Individual با همه‌ی آنچه آرزویش را داشته‌اید به شما ارائه کنند.

  • طیف بی‌پایانی از رنگ‌ها و سیستم ترمز بنز و بی ام و

از زرد تیره تا خاکستری سنگاپوری، BMW Individual طیف گسترده‌ای از رنگ‌ها را به شما ارائه خواهد کرد. شاید بیش از 100 رنگ مختلف یا حتی رنگ‌های ترکیبی که حتماً می‌توانید در میان آن‌ها رنگ دلخواه و مطابق سلیقه‌ی خود را پیدا کنید.  BMW معتقد است هیچ دورنگ آبی مثل هم نیستند، پس رنگی که روی ماشین به شما تحویل داده می‌شود اصلاً شبیه چیزی که خواسته بودید نیست، بلکه خود آن است. این حداکثر فردیت به‌کاررفته در BMW Individual است.

  • مواد به‌کار رفته در طراحی داخلی و تودوزی‌ها

لذت BMW Individual در انتخاب موادی که در طراحی داخلی و تودوزی خودروهای سفارشی به کار می‌برد بی‌پایان است. ترکیب چرم، ابریشم، آلکانترا، چوب و بسیاری مواد باارزش و درجه‌ یک دیگر.

نکته‌ی جالب‌توجه این است که اگر جنس انتخاب‌شده توسط مشتری به هر دلیلی ایمنی کافی نداشته باشد، به‌عنوان‌مثال قابلیت اشتعال بالایی داشته باشد، این جنس انتخاب‌شده نیست که عوض می‌شود، بلکه ویژگی‌های ایمنی در خودرو است که تغییر می‌کند تا مشتری بتواند سوار بر BMW ای شود که فانتزی آن را در ذهن خود تصور کرده است.

  • آخرین درجه از لمس کیفیت

پوشش‌های ظریف به‌عنوان دکوراسیون داخلی که از باارزش‌ترین مواد طراحی می‌شوند BMW Individual را تبدیل به یک خودروی برجسته و بی‌رقیب می‌کند. مثلاً برای کنسول‌ها، داشبورد و دستگیره‌ها از چوب درخت راش استفاده می‌شود و برای زهوارها ماده‌ای متفاوت مثل نقره‌ی استرالیایی انتخاب می‌شود.

همه‌ی این‌ها یعنی اگر یک BMW Individual سفارش دهید، سوار بر خودرویی خواهید شد که مثل یک‌خانه‌ی نوساز همه‌ی اجزایش را خودتان باظرافت و دقت پسندیده‌اید، پس احتمالاً هرگز از آن دل‌زده نخواهید شد.

  •  BMW Luxury

 BMW Luxury

وسیله‌ی نقلیه‌ی لوکس یک اصطلاح بازاریابی است که ویژگی‌های دلپذیر و مطلوبی را که فراتر از نیاز انسان و دنیای جدی است فراهم می‌کند. البته همه‌ی کمپانی‌ها کتگوری Luxury را برای خودروهای تولیدی خود دارند.

بنابراین در این دسته‌بندی با ماشین‌هایی روبه‌رو هستیم که ممکن است مجموعه‌ی امکانات آن‌ها در تصور ما نباشد و البته باید بابت این ویژگی‌ها پول بیشتری هم پرداخت کرد.

  • صفحه‌نمایش

طیف وسیعی از اطلاعات در مورد ماشینی که سوار آن هستید در این صفحه‌نمایش دیده می‌شود. اطلاعاتی همچون میزان دقیق سوخت باقی‌مانده، اطلاعات قفل یا باز بودن درب‌ها و پنجره‌ها، درجه‌ی حرارت یا برودت هوای داخل کابین یا بیرون آن، نقشه‌ی مسیریاب، اطلاعات جاده، میزان صدای دستگاه پخش و هر آنچه از اطلاعات برای رانندگی آسوده‌تر موردنیاز است.

  • نمایشگر Head-up

نگاه کردن به صفحه‌ نمایش می‌تواند حواس راننده را پرت کرده و خطرناک باشد. نمایشگرهای Head-up اطلاعات مورد نیاز را روی شیشه‌ی مقابل دید راننده می‌اندازند تا چشم او به جاده باشد و هم‌زمان اطلاعات موردنیاز خود را در مورد جاده، میزان سرعت، میزان بنزین باقی‌مانده، مسیریابی و حتی موانع موجود در نزدیکی خودرو را به او اطلاع دهد.

  • IDive

در خودروهای BMW Luxury وقتی می‌خواهید کنترل هم چیز را در نوک انگشتتان داشته باشید گزینه‌ی IDrive را انتخاب می‌کنید. صفحه ‌نمایش IDrive روی داشبورد قرار دارد و همه‌ی کنترل‌های رادیو، تلفن، مسیریابی و هشدار آن به حرکت دست راننده بستگی دارد.

  • پکیج M Sport

پکیج M Sport  در مدل‌های BMW 5 Series  پکیج M Sport ویژگی‌های آئرودینامیکی را برای بهبود عملکرد خودرو در نظر می‌گیرد.

  • اتاق نشیمن

 در خودروهای لوکس BMW  بهترین نوع نشیمن‌گاه برای راننده و همه‌ی مسافران وجود دارد. مثلاً صندلی عقب در BMW 7 Series مجهز به ماساژور است و فضای قابل‌ملاحظه‌ای برای پا دارد. حتی مدل‌های ماساژ نیز در این صندلی متفاوت است و برای هشت گروه عضلانی ماساژهای مختلفی ارائه می‌شود.

  • BMW Touch Command

BMW Touch Command به‌عنوان یکی از اجزای اتاق نشیمن سری 7 این خودرو ارائه‌شده است و این نمادی از میزان راحتی و سرگرمی در خودروهای آینده است. این صفحه‌ی لمسی 7 اینچی امکان کنترل و تنظیم هوا، تنظیم ویژگی‌های صندلی، انتخاب گزینه‌های سرگرمی و خیلی موارد دیگر را می‌دهد.

BMW Touch Command

همان‌طور که از نام این گروه از ماشین‌های BMW پیدا است، همه‌چیز درنهایت ورزشی بودن خود در این نوع خودروها گرد هم آمده است.

مثلاً قطعات بدنه در این خودروها فیبر کربن است. همچنین این خودروها دارای یک Splitter سبک جلویی، کاپوت، دامنه‌های جانبی، کیسه‌های آینه جانبی، بازتاب عقب و اسپویلر است.

بدون شک این‌همه‌ی آن چیزی که در گروه Super Sport این خودروها به کار می‌رود نیست، اما آنچه مشخص است دقت در استفاده از حداکثر توان موتور در حرکت است که به کمک مجموعه‌ای از امکانات و ویژگی‌هایی که در بدنه و طراحی این خودروها به کار می‌رود، محقق شده است.

تکنولوژی به کار رفته در سیستم ترمز بنز

تکنولوژی در سیستم ترمز بنز

در سیستم ترمز بنز دیسک و لنت ترمز حرف اول را می زنند اما سیستمی که بنز معرفی می‌کند به Sensotronic Brake Control (SBC) معروف است.  شما  می توانید به مقاله مقایسه موتور بنز و بی ام و در قسمت وبلاگ های بی بی شاپ مراجعه فرمائید.

 در سیستم هیدرولیک معمولی وقتی راننده فشاری را روی پدال ترمز وارد می‌کند در حقیقت فشار روی سیلندر حاوی روغن ترمز وارد می‌شود که فشار هیدرولیک را به چرخ‌ها منتقل می‌کند و این فشار توسط دیسک و لنت ترمز بنز دریافت و به شکل اصطکاک ظاهر می‌شود. اما این سیستم تا قبل از سال 2001 بود و سیستم سنسوترونیک به شکل دیگری عمل می‌کند.

سیستم الکتروهیدرولیک

سیستم الکتروهیدرولیک یک منبع سیال (عموما روغن ترمز ) در فشار بالا دارد و یک پیستون این فشار بالا را به دیسک و لنت ترمز می‌رساند. در این حالت وقتی راننده پدال ترمز را فشار می‌دهد سیستم الکترونیکی ترمز میزان فشار متناسب را محاسبه می‌کند و این فشار را توسط منبع به چرخ‌ها و اگر دقیق تر بگوییم به دیسک و لنت ترمز بنز وارد می‌کند. سنسورهایی نیز میزان تغییرات ناگهانی شتاب را اندازه گیری می‌کنند تا ترمز را به بهترین شکل ممکن هدایت کنند.برای دارا بودن اطلاعات بیشتر می توانید وبلاگ BBshop را مطالعه نمایید.

این سیستم میزان کار راننده در ترمز را بسیار کمتر می‌کند و راننده در ترافیک‌های سنگین اصلا بابت گرفتن ترمز خسته نمی‌شود و اگر سیستم زود به زود چک شود احتمال خراب شدن سیستم الکترونیکی و سنسورها به کمترین میزان خود می‌رسد و دیسک و لنت ترمز نیز در این فرایند همانند سیستم هیدرولیکی عادی فعالیت می‌کنند و به دلیل فشار ملایم در اثر فشار تنظیم شده احتمال خوردگی آن نیز بسیار کمتر است.شما مشتريان گرامى مى‌توانيد با مراجعه به سایت فروشگاه BBshop خرید لنت بنز خود را ثبت کنید و در سريع ترين زمان ممكن و با مناسب ترين قيمت لوازم مورد نظر خود را با ضمانت اصالت كالا تهيه فرماييد.

این سیستم جدید نیز همچنان از روغن ترمز به عنوان منبع ایجاد فشار استفاده می‌کند و سیستم خنک کاری آن نیز به وسیله‌ی هوای آزاد می‌باشد.برای آگاهی کامل هم می توانید با کارشناسان فروشگاه بی بی شاپ در تماس باشید.

تکنولوژی به کار رفته در سیستم ترمز بی ام و

تکنولوژی در سیستم ترمز بی ام و

سیستم ترمز بی ام و جزو پیچیده و در عین حال پیشرفته‌ترین سیستم‌های موجود در جهان است. یک رینگ با اصطکاک کربن سرامیک خاکستری که با استفاده از یک پین به پوشش آلومنیومی وصل می‌شود . انواع مختلف سیستم‌ها و سنسورها همانند بنز برای ایجاد امنیت بالا روی آن کار گذاشته شده‌اند که مستقیما داده‌ها را دریافت و پیاده می‌کند.

روغن ترمز که از داخل سیلندر عبور می‌کند مانند هر سیستم هیدرولیکی دیگری فشار را به چرخ‌ها منتقل می‌کند. با ایجاد اصطکاک نیمه خشک، باعث متوقف شدن خودرو در زمان بسیار کمتر می‌شود.

لنت ترمز بی ام و نیز از نوع کربن سرامیکی متخلخل می‌باشد و تنها مورد در این نوع متریال هزینه‌های بالای تولید آن است. اما کارکرد آن با روغن ترمز ماشین و ایجاد اصطکاک نیمه خشک توان بالایی را برای سیستم ترمز بی ام و ایجاد کرده است. این دیسک و لنت ها ویژگی‌های بسیار ویژه‌ای دارد که در ادامه به آن خواهیم پرداخت.

دیسک کربن سرامیک و لنت ترمز بی‌ ام و

دیسک کربن سرامیک و لنت ترمز بی‌ ام و کاملا ضربه گیر هستند. سر وصدای ایجاد شده ناشی از ترمز در سیستم در کمترین حالت خود قرار دارد. اگر سیستم ترمز مرطوب شود یا به نحوی آب به آن رسد در سیستم ترمز عادی به دلیل افت ضریب اصطکاک دچار مشکل می‌شود. اما فیر کربن سرامیکی به سرعت آب را جذب می‌کند و هیچ تغییری در ضریب اصطکاک به وجود نمی‌آید. نقطه ذوب آن نیز تقریبا از تمام فلزات شناخته شده بالاتر است که برای سیستم ترمز بسیار ایده آل است.

قیمت کربن سرامیک زیاد است چون پروسه ساخت آن وقت‌گیر است. معمولا برای هر ماشین سیستم نزدیک به دو هفته برای تولید چنین متریالی وقت می‌گذارد و تجهیزات تولیدی آن نیز بسیار پیچیده می‌باشند.

نکته حائز اهمیت دیگر در سیستم ترمز بی ام و خنک‌کاری آن است که با عبور دادن جریان هوا با سرعت بالا این کار در زمان بسیار کمتری انجام می‌شود و دیسک و لنت ترمز بی ام و و به صورت کلی سیستم ترمز خنک می‌شود.شما مشتريان گرامى مى‌توانيد با مراجعه به سایت فروشگاه BBshop خرید لنت بی ام و خود را ثبت کنید و در سريع ترين زمان ممكن و با مناسب ترين قيمت لوازم مورد نظر خود را با ضمانت اصالت كالا تهيه فرماييد.

جمع بندی سیستم ترمز بنز و بی ام و 

سیستم ترمز بی ام و بنز دو مورد از شناخته شده ترین و ایمن‌ترین ترمزها هستند. که با دیسک و لنت ترمز منحصر به فرد و روغن ترمز کارایی بالایی را از خود نشان می‌دهند. عملکرد روغن ترمز ماشین و رابطه آن با سیستم‌های هوشمند نظیر سیستم الکتروهیدرولیک بنز نیز در نوع خود جالب است.  با این روغن ترمز در ارتباط با فیبر سرامیک کربن متخلخل نیز بسیار بهینه عمل می‌کند.برای آگاهی بیشتر به سایت roadandtrack سر بزنید.

دیدگاهتان را بنویسید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *